• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,11%5 955,32
  • DOW 300,5%44 089,16
  • Nasdaq −0,24%18 927,62
  • FTSE 1001,41%8 264,47
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,11%5 955,32
  • DOW 300,5%44 089,16
  • Nasdaq −0,24%18 927,62
  • FTSE 1001,41%8 264,47
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,25
  • 24.03.16, 14:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Luman saatis Oviirile seitse kriitilist ettepanekut

Kaubanduskoja juhatuse esimees Toomas Luman saatis ettevõtlusminister Liisa Oviirile seitse kriitilist ettepanekut.
Toomas Luman
  • Toomas Luman Foto: Raul Mee, Äripäev
„Meil kaubanduskoja juhatusega on kõrged ootused ministrile tugistruktuuride reformi osas,“ teatas Luman. Ettepanekutena on toodud peamised aspektid, kuidas tänast ettevõtluse tugistruktuuride süsteemi muuta ettevõtjasõbralikumaks ning efektiivsemaks. Kaubanduskoja juhatuse hinnangul teeb enim muret tugistruktuuride killustatus ning tegevuste laialivalguvus, mis on toonud kaasa riiklike organisatsioonide kasvamise.
Sageli on see toimunud ka juhitamatult ning arvestamata organisatsiooni ja selle tegevuste jätkusuutlikkust ja efektiivsust. Probleemiks on ka riiklike organisatsioonide liigne lähtumine poliitilistest või ametkondlikest huvidest. Kokkuvõttes ei pruugi need teenida ühel hetkel enam ettevõtjate huve ega lähtuda ettevõtjate vajadustest.
Seitse ettepanekut
1. Kasu tugistruktuurist peab tekkima avaliku teenuse kvaliteedi, eesmärgistatuse ja efektiivsuse kasvust. Neid eesmärke tuleb selgemalt püstitada.
2. Kavandatavale reformile tuleb seada tervikuna selged ja mõõdetavad eesmärgid ning see peab hõlmama enamate ministeeriumite haldusalasid kui vaid MKM. Vaid siis on võimalik tagada reformi edukus.
3. Vähemalt pooled esindajad ettevõtluse arendamisele suunatud organisatsioonide nõukogudes peaksid olema ettevõtluse katusorganisatsioonide esindajad ning nõukogu liikmete töö ei tohiks olla tasustatud.
4. Tugistruktuuri tegevused tuleb siduda tootlikkuse kasvu toetavaks ning teenuste kvaliteet peab tõusma. Omategevuste puhul tuleks lähtuda põhimõttest, et vähem on parem.
5. Riigisektori teenused ei tohiks konkureerida erasektoris väljaarendatud kompetentsiga. Ei tohiks olla teenuste dubleerimist. Eriti ettevaatlikult tuleb suhtuda riikliku tugistruktuuri poolt omateenuste laiendamisse.
6. Regionaalsete tugistruktuuride roll ja ülesanded tuleb üle vaadata. Seda eriti haldusreformi taustal ning sellele seatud eesmärke arvestades.
7. Tugistruktuuris muudatusi kavandades tuleb eraldi käsitleda nii potentsiaalsetele välisinvestoritele suunatud tegevusi kui ka riigi üldisele tuntusele suunatud tegevusi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 29.10.24, 11:59
Üürnikust omanikuks: Tallinna südalinnas on müüa piiratud kogus esinduslikke büroopindasid
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele